Please Like Our Page

Redzuyatt's ~House Of Furrkids~

3rd - Buboy

Type : Cat
Breed : Domestic Short Hair
Gender : Male
D.O.B : 22 February 2010
Color : White, Golden
Size at Maturity : Medium
Hair Length : Short
Vaccinated : No
Dewormed : No
Spayed/Neutered : No


Buboy anak Dotty yg dilahirkan semasa jagaan saya, hurmm.. inilah satunya anak Dotty yg hidup diantara anak2nya yg dilahirkan pada 22/2/2010. So inilah pengalaman pertama saya menjaga seekor kitten. Setiap hari sentiasa belai dia.. Main dengan dia... pendek kata jaga dia seperti menatang minyak yg penuh la.

Buboy mase kecik pandai tengok tv..

Buboy

28/04/2010 - 10.00 p.m -  sedang saya tgk tv, saya rasa x sedap hati dan berlari ke yard n tgk2 buboy terlantar baring nampak x berdaya.. n badan dia kotor penuh dgn poo & pasir litter.. mayb dia dah tak larat dan masih ke litter box utk poo & pee.. Saya pun terkejut la.. cepat2 la angkat dia bawak ke dalam dan lapkan badan dia n sapukan ubat gamat.. Kaki dia ada luka, saya tak pasti disebabkan apa. tp saya rasa macam kena langgar sebab kebetulan di luar rumah ada budak2 main basikal n ade la jugak dgr bising2.. saya sentiasa monitor dia.. Tiap kali kering je ubat gamat tu saya tambah lagi... dan saya suapkan dia makan pon dia xnak. hati da mule risau.. klu xnak mkn jugak esoknya igt nak bawa g vet la... n malam tu nak buatkan makan utk yg lain2.. skali buboy pon dtg dgn dengkut2 nak makan juga.. so bg la skali.. lega hati tgk.. klu x sentiasa risau.. hari demi hari luka pada buboy makin elok n dia sehat seperti biasa....

Buboy lepas dah letak ubat n dah bersihkan badan dia




0 comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget