Please Like Our Page

Redzuyatt's ~House Of Furrkids~

Beratus2 Anjing Terselamat Dari Menjadi Santapan Orang2 Yang Tidak Berperikemanusiaan..!!~

Hye semua.. malam ni dok belek internet ni browse sana sini termasuk la kat web Daily Mail ni yang menceritakan pencinta haiwan di China dapat menyelamatkan beratus2 anjing dari dibunuh untuk santapan org2 yg xda otak ni.. (maaf la kalau ayat kasar sbb betul2 geram) boleh refer di link ni..


Walaupun orang Islam tidak boleh membela anjing, saya sebagai pencinta haiwan berasa marah n sedih bile baca news ni.. dimanakah letaknya hati mereka..?? xtau la... Walaupun ia seekor anjing.. tapi ia tetap makhluk ciptaan Allah S.W.T. ape la dosa2 mereka... walaubagaimanapun nasib mereka terselamat tapi mereka mendapati seekor dari beratus2 itu telah mati.. disini saya letakkan gambar2..(kalau mcm ni boleh lagi. tp kalau yg seksa2 kucing / anjing tu sy sendri pon x sanggup nak tgk...)



Anjing2 ni dibawa menaiki trak yg mempunyai sangkar dibelakangnya dan telah di lihat berada dijalanan..

Anjing2 ni dilepaskan setelah berjaya diselamatkan dan sekarang dijaga dengan rapi sehingga sihat


Kesiankan tgk anjing2 ni... saya baca ni pon nak nangis...
mereka ni diletakkan di dalam cage yg kecil dan padat sebelum dibawa utk disembelih
tapi alhamdulillah berjaya diselamatkan oleh animal lover di sana dengan meletakkanya dilaman yg lebih kurang twitter memohon minta bantuan..


Trak ini berjaya ditahan dan disekat selama 15 jam selepas ia melalui tol berdekatan Beijing dan akhirnya mereka berjaya melepaskan 580 ekor anjing dengan nilai $17,000

Kebanyakan anjing2 ni dehydrated cedera dan mengalami virus yg boleh membawa kematian, sekurang2nya 68 ekor terpaksa dirawat. kesian mereka kene duduk dalam cage yg padat terpaksa bersempit2, menindih satu sama lain, sailing gigit dan bergaduh..! mane la pergi otak diorg ni.... mcm da xda benda nak makan..!

Mereka juga mendapati kemungkinan diantara anjing2 ni ada yg dicuri.

gambar menunjukkan seorang sukarelawan sedang merawat anjing yg dijangkiti parvovirus
anjing punye catik ni.. sebijik Husky...ish ish...


kereta digunakan untuk menghalang track ini yg baru melepasi tol berdekatan Beijing sebelum membawa anjing2 ni dari daerah Henan ke Jilin.

Sukarelawan berjalan diantara 580 ekor anjing yg diselamatkan dengan harga $17,000

dan yang paling membuatkan saya sedih, apabila seekor anak anjing dilahirkan selepas ibunya diselamatkan dari track itu..!
bayangkan bagaimana perasaan ibu mengandung(manusia) yang menanti saat melahirkan...diseksa sebegini... Ya Allah Nauzubillah...
Mereka ini tetap makhluk ciptaan Allah.. ;-(






0 comments:

Post a Comment